07:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خسارات سیل

جبران خسارت سیل به قیمت تورم؟!
پایگاه خبری راد: دولت برای جبران خسارات وارد شده از سیل اخیر گزینه‌های مختلفی را در پیش دارد که به نظر می‌رسد چاپ پول بدترین آنها باشد؛ در این باره یک اقتصاددان معتقد است که دولت در صورت چاپ پول باید منتظر تبعات تورمی تصمیم خود هم باشد.
نوسان ارز؛ ممنوع/ وام تولید در اولویت بانک‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی و دولت از تلاطم و نوسان در بازار ارز ممانعت می‌کنند، گفت: سال ۹۸ سال تعیین‌کننده در عرصه اقتصادی است و از مدیران عامل بانک‌ها درخواست می‌شود که با اعطای هدفمند تسهیلات، به رونق تولید و همچنین جبران خسارات سیل کمک کنند.
پیشنهادی برای تامین مالی خسارات سیل
پایگاه خبری راد: بروز سیل علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، خسارات متعدد مالی به مردم و اقتصاد کشور تحمیل کرده است؛ به گونه‌ای که که یک اقتصاددان، بودجه بازسازی این خسارت را 100 هزار میلیارد تومان برآورد کرده و می‌گوید که دولت می‌تواند برای جبران این هزینه‌ها نسبت به انتشار اوراق قرضه اقدام کند.
سیلاب بهاره؛ مهمان پرخرج در سال سخت اقتصاد
پایگاه خبری راد: سیلاب بهاره مهمان ناخوانده تعطیلات نوروزی بود که علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، باعث بروز خسارات سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطاتی، ریلی، جاده‌ای و مسکونی تنها بخشی از خسارات سیل در نوروز ۹۸ است.
خسارت سیل به شبکه برق ۶۷۰ روستا در لرستان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از خسارت سیل به شبکه برق ۶۷۰ روستا در لرستان خبر داد.
آماده‌باش شعب بیمه آسیا برای ارزیابی خسارات مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: بیمه آسیا اعلام کرد که شعب این شرکت در مناطق غرب، جنوب و جنوب غرب کشور به طور ویژه آماده ارزیابی خسارات سیل هستند.
دلایل سیل‌های مخرب شمال کشور؛ از جنگل‌تراشی‌ تا راه‌آهن آق‌قلا ؟
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه تهران جنگل‌تراشی‌ها و ورود رسوبات به رودخانه‌ها را عامل سیلاب‌های اخیر شمال ایران دانست و از مجلس شورای اسلامی، بدون توجه به سود شرکت‌های جنگل‌تراش، خواستار تصویب طرح تنفس جنگل‌ها شد.
وضعیت پرداخت خسارت سیل ۹۵ تا سیل اخیر به کشاورزان خوزستان
پایگاه خبری راد: قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: همه خسارات کشاورزانی که اراضی آنها در سیلاب سال ۹۵ بیمه بوده و خسارت دیده اند، پرداخت شده است.
۲۸ درصد مساحت کشور درگیر سیلاب‌های طولانی و شدید
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه ۲۸ درصد مساحت کشور دچار سیلاب‌های طولانی و شدید است، گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر توسط فعالیت‌های آبخیز و آبخوان‌داری جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.
 ۹۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در بارش‌های اخیر جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شد
پایگاه خبری راد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام بیشترین میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت و استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی سهم کمتری از بارش‌های اخیر نسبت به میانگین بلندمدت را دریافت کردند.
ردپای مجوزهای دولتی در 90 درصد بناهای حریم رودها
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی به ساخت و ساز در حریم رودها، اشاره و تصریح کرد: 90 درصد ابنیه‌ای که در حریم رودخانه‌ها بنا شدند با مجوزهای دولتی و رسمی ساخته شده و حریم رودها رعایت نشده است.
تسهیلات ارزان‌ قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان حادثه سیل در استان گیلان گفت: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می‌شود.
حضور تیم‌های ویژه بازرسی برای ارزیابی خسارت سیل
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهور گفت: تا جایی که بتوانیم بخشی از خسارت هایی که به مردم و ابنیه وارد شد را جبران می‌کنیم
 کشاورزی از اولویت‌های اصلی کشور خارج شده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد علی‌رغم بازدهی سریعتر سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، امروز این بخش اولویت اصلی کشور نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد